Πανελλήνια Ένωση Αποστράτων Πυροσβεστικού Σώματος

Π.Ε.Α.Π.Σ.

Μία φιλόξενη κυψέλη για όλους τους συνταξιούχους του Πυροσβεστικού Σώματος και τις οικογένειές τους.

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ

10-05-2019,Ω/17:45΄

Μία πολύ όμορφη και μελωδική εκδήλωση, την τρίτη, κατά σειρά, για φέτος, πραγματοποίησε, στις 9 το Μάη, η ΣΤΕΓΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, της Πανελλήνιας Ένωσης Αποστράτων Πυροσβεστικού Σώματος, στον φιλόξενο και ζεστό χώρο, της πλατείας Ομονοίας. Ήταν αφιερωμένη στο γνήσιο δημοτικό τραγούδι του λαού και τη σχέση του Έλληνα πυροσβέστη, με αυτό.


Παρουσία πολυάριθμων μελών και φίλων της Π.Ε.Α.Π.Σ., η βραδιά ξεκίνησε με το καλωσόρισμα από τον πρόεδρο της Ένωσης, Κώστα Γιαννάκο, ο οποίος αφού εξήρε τις άοκνες και συνεχείς προσπάθειες που καταβάλουν τόσο ο στυλοβάτης της ΣΤΕΓΗΣ, επίτιμος Υπαρχηγός Π.Σ., Χρήστος Μητροπέτρος, όσο και οι συνεργάτες του, για την πολιτισμική προβολή του έργου των συναδέλφων, δεν παρέλειψε να γνωστοποιήσει στο κοινό τις αμέσως επόμενες εκδηλώσεις του συλλόγου που είναι:

-Το Σάββατο, 18 Μάη, εκδήλωση, στον ίδιο χώρο και σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Εθελοντών Π.Σ., με θέματα ψυχικής υγείας που θα παρουσιάσει το Γραφείο Ψυχοκοινωνικής Μέριμνας του Σώματος.

-Για την ίδια μέρα (ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ), προγραμματίζεται επίσκεψη σε μουσείο των Αθηνών, η επιλογή του οποίου θα γνωστοποιηθεί στα μέλη, τις αμέσως επόμενες ημέρες.

-Την Κυριακή το πρωί, 19 Μάη, στον ιερό ναό Αγ. Νικολάου Ρηγίλλης, η Π.Ε.Α.Π.Σ. θα τελέσει μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των συναδέλφων που έφυγαν από τη ζωή. Θα ακολουθήσει, προσφορά καφέ στο Κέντρο Ψυχαγωγίας του 1ου Π.Σ. Αθηνών, στην οδό Μουρούζη.

-Η 6ήμερη οδική εκδρομή της Ένωσης, που θα πραγματοποιηθεί 22-27 Ιουνίου και περιλαμβάνει  διαδοχικές επισκέψεις στη ‘Βόρεια Μακεδονία’, στη Σερβία, στην Ουγγαρία και στην Αυστρία, έχει πληρότητα συμμετοχών σε ποσοστό 85% και όσοι δεν έκλεισαν ακόμη θέση θα πρέπει να το επισπεύσουν.

Ο κ. Μητροπέτρος, στην ομιλία του, παρουσίασε μία σύντομη, πλην όμως, περιεκτική και τεκμηριωμένη αναδρομή στην ιστορία του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού που, όπως επεσήμανε, σημαντικοί Ευρωπαίοι λαογράφοι, το κατατάσσουν ως το αρχαιότερο της γηραιάς ηπείρου, αφού έχει τις ρίζες  του στα χρόνια του Ομήρου και του Βυζαντίου. Όπως τόνισε ο επίτιμος Υπαρχηγός (ο οποίος επί σειρά ετών έχει καταπιαστεί με την καταγραφή των λαογραφικών στοιχείων της χώρας μας και έχει συγγράψει και αντίστοιχα βιβλία), το ελληνικό δημοτικό τραγούδι, κατά κανόνα, εκφράζει τις χαρές, τις λύπες, τον έρωτα και τον πόνο της ξενιτιάς. Διαχρονικά υπήρξε ο σημαντικός εκφραστής των αντίστοιχων αισθημάτων του Έλληνα, αλλά δυστυχώς, στη σημερινή εποχή, παρότι τα μέσα δημόσιας προβολής είναι πολλαπλάσια και σύγχρονα, εντέχνως έχει παραγκωνιστεί και αντί αυτού προωθείται μία άλλη “μουσική κουλτούρα”. Ακόμη και οι αυταοποκαλούμενοι ως συνεχιστές της γνήσιας μουσικής μας παράδοσης, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, “ασελγούν” πάνω σ’αυτό αφού τόσο στιχουργικά όσο και μελωδικά, έχουν ξεφύγει από την παραδοσιακή ρότα.

Το πρώτο μέρος της εκδήλωσης έκλεισε η συνάδελφος-συγγραφέας, Βάσω Δενδροπούλου, η οποία, με το γλαφυρό της ύφος, διάβασε τέσσερα από τα παλιότερα και πιο σπάνια δημοτικά τραγούδια του λαού μας, που περισώθηκαν αναλλοίωτα στο διάβα των αιώνων και προξένησαν ρίγη συγκίνησης στο ακροατήριο.

Ακολούθησε μουσική βραδιά που με την καθοδήγηση του μαέστρου της μπάντας του Πυροσβεστικού Σώματος, Δημήτρη Κουνδουράκη και τη θεσπέσια εκτέλεση  από τους δεξιοτέχνες μουσικούς μας, Χρήστο Τσιαμπόκαλο (βιολί), Βασίλη Κακαράντζα (αρμόνιο), Θεόδωρο Ευαγγέλου (μπουζούκι) και Αλέξανδρο Πισκιούλη (κιθάρα), έδωσαν την ευκαιρία στους συνταξιούχους συναδέλφους Γιάννη Τσαρτσάλη, Χρήστο Φλώρο και Νίκο Καραλή, να δείξουν τις τραγουδιστικές τους ικανότητες .



Όπως ήταν φυσικό, μέσα σε μία τόσο ωραία και μελωδική ατμόσφαιρα, ήταν αδύνατο  το  ακροατήριο να μείνει απαθές και με μπροστάρηδες κάποιες κυρίες, στήθηκε χορός και το κέφι ανέβηκε κατακόρυφα. Βοήθησε, βέβαια και το τσίπουρο που έρεε άφθονο.


Αν δεν εμφανιζόταν, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, ο θυρωρός του κτιρίου για να υπενθυμίσει (διακριτικά) πως το κτίριο πρέπει να κλείσει,  το γλέντι θα συνεχίζονταν μέχρι πρωίας.

 
 

Related Articles

Stay Connected

567ΥποστηρικτέςΚάντε Like

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ