Πανελλήνια Ένωση Αποστράτων Πυροσβεστικού Σώματος

Π.Ε.Α.Π.Σ.

Μία φιλόξενη κυψέλη για όλους τους συνταξιούχους του Πυροσβεστικού Σώματος και τις οικογένειές τους.

ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ

04-07-2020,Ω/09:30′

Ποιο στιλ κολύμβησης είναι θεραπευτικό

Τι να προσέξουν όσοι υποφέρουν από μυοσκελετικά προβλήματα:

Το καλοκαίρι έφτασε και μικρoί – μεγάλοι ορμούν στις παραλίες για να απολαύσουν τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά και για να ευεργετηθούν από τα πολλαπλά οφέλη της κολύμβησης.

Τέτοια εποχή με ρωτάνε οι ασθενείς μου: “Ποιο στιλ κολύμβησης είναι πιο αποδοτικό; Υπάρχει κάποιο είδος κολύμβησης που θα μπορούσε να επιδεινώσει το πρόβλημά μου; Είναι καλύτερα με βατραχοπέδιλα ή χωρίς;”

Σας παραθέτω παρακάτω μερικές συμβουλές για κάθε στιλ κολύμβησης, έτσι ώστε να το απολαύσετε με ασφάλεια, αλλά και να λειτουργήσει θεραπευτικά για το πρόβλημά σας.

Πεταλούδα

Δύσκολο στιλ κολύμβησης που απαιτεί πολύ καλή γνώση της τεχνικής του. Γυμνάζει έντονα όλο το σώμα, αλλά αντενδείκνυται για ασθενείς με οσφυαλγία ή αυχενικό σύνδρομο, γιατί μπορεί να τα επιδεινώσει από τα φορτία που προκαλούνται κατά την εκτέλεσή του.

Πρόσθιο

Συνήθως το αποκαλούν “βατραχάκι”. Είναι ένα στιλ κολύμβησης που μπορούν να το κάνουν εύκολα οι περισσότεροι. Πολύ καλή γυμναστική για τα χέρια, τους θωρακικούς μυς και τα πόδια. Εξαιτίας της δύσκολης θέσης που βρίσκεται το κεφάλι και της έντασης, με την οποία ασκούνται τα χέρια, αντενδείκνυται για άτομα που πάσχουν από αυχενικό σύνδρομο ή σύνδρομο υπερακανθίου, ιδιαίτερα αν είναι σε οξεία ή υποξεία φάση.

Ελεύθερο (μπρούμητα)

Οι παλιοί το γνωρίζουν με το όνομα “κρόουλ”. Είναι πολύ καλή άσκηση για όλο το σώμα, ιδιαίτερα για τα χέρια, τα πόδια και τη μέση. Αντενδείκνυται –υπό προϋποθέσεις- σε άτομα που πάσχουν από αυχενικό σύνδρομο. Επίσης, μπορεί να προκαλέσει επιδείνωση και σε άτομα που πάσχουν από οσφυαλγία, ισχιαλγία και κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου. Σε εποχή που δεν είναι σε έξαρση, αποτελεί θεραπευτική άσκηση. Με τη χρήση βατραχοπέδιλων αυξάνεται η ένταση της άσκησης άρα και η μυϊκή ενδυνάμωση.

Ύπτιο (ανάσκελα)

Οι παλιοί το γνωρίζουν ως “απλωτές”. Συνιστά άριστη άσκηση. Γυμνάζει όλο το σώμα και ιδιαίτερα τους μυς που εργάζονται ενάντια στη βαρύτητα (αντιβαρικοί μύες). Εξαιτίας της θέσης- ανάσκελα- που εκτελείται, αποτελεί πολύ καλή άσκηση για άτομα που έχουν αυχενικό σύνδρομο, σύνδρομο στάσης (κύφωση, λόρδωση), οσφυαλγία, κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου και προβλήματα γονάτων (μηνίσκοι, χονδροπάθεια κ.α.). Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες αντενδείξεις, επειδή σ’ αυτή τη θέση αυξάνεται η άνωση και μειώνονται τα φορτία. Η άσκηση γίνεται πολύ πιο έντονη αν χρησιμοποιήσουμε βατραχοπέδιλα, ιδιαίτερα για τα πόδια.

Βατραχοπέδιλα

Όταν τα φοράμε αυξάνουμε την αντίσταση- τα φορτία- στους μυς των ποδιών. Αυτό σημαίνει ότι δυναμώνουν περισσότερο, αλλά κουράζονται και πιο γρήγορα, αφού ασκούνται με αντίσταση, όπως όταν αυξάνουμε τα βάρη σε ασκήσεις στο γυμναστήριο. Συνεπώς, αποτελούν πολύ καλή βοήθεια για την ενδυνάμωση των τετρακέφαλων –ύπτιο, ελεύθερο- ιδιαίτερα σε προβλήματα γονάτων όπως: χονδροπάθεια, συνδεσμικά προβλήματα και μετά από αρθροσκόπηση. Δεν ισχύει το ίδιο σε περίπτωση ατόμων με οσφυαλγία, κήλη δίσκου, ισχιαλγία κ.α. Κι αυτό διότι εκεί φορώντας τα βατραχοπέδιλα αυξάνονται τα φορτία στην οσφυϊκή μοίρα- μέση- με αποτέλεσμα να υπάρχει κόπωση στην περιοχή και να κινδυνεύει το άτομο με επιδείνωση της κατάστασής του ακόμα και με κρίση οσφυαλγίας.


www.bowtechcenter.com

Related Articles

Stay Connected

567ΥποστηρικτέςΚάντε Like

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ